تبلیغات جادوی قرن بیستم است

بحث تبلیغات و اهداف و روشهای تبلغات آنقدر بحث بزرگ و پیچیده ای است که در حیطه این نوشته نمی باشد چرا که هزاران مقاله و کتاب دراین مورد نگاشته شده است . ولی جهت تحقیق در مورد تبلیغات واهداف موثر درتبلیغات در زیر بطور خلاصه و اجمالی به بعضی ازمسائل بصورت گذار اشاره شده است که در سطح جامعی نبوده و فقط جهت اطلاع داشتن از بعضی از مباحث در حیطه تبلیغات می باشد .

برای بررسی مسئله تبلیغات بایستی که در ابتدا تبلغات را لمس کرد و به معنی آن پرداخت .

همه چیز درباره تبلیغات : از همان صبح که چشم هایمان را می گشاییم ، تا شب که چراغ ها و تلویزیون راخاموش کرده و دوباره به خواب می رویم با هزاران نوع پیام تبلیغاتی اعم از رسانه ای و غیر رسانه ای بمباران می شویم .

تبلیغات همه جا هست و به چشم می خورد ، حالا در این بازارتبلیغات هرکس بایستی تبلیغات خاص خودراداشته باشد تا از چرخه رقابت و تبلیغات عقب نماندو به اهداف خودبرسد .

یک بار شخصی تبلیغات را اینگونه معرفی کرد که "تبلیغات یعنی دروغ گفتن به مردم و خریدن چیزهایی که اصلا"لازم ندارند " به نظر شما خنده داراست ؟نه ؟قطعا" ، اما آبراهام لینکلن می گوید : گاهی اوقات می توانید همه ی مردم را گول بزنید ، همیشه می توانیدبعضی از مردم را گول بزنید ، اما همیشه نمی توانید همه ی مردم راگول بزنید .

معنای گفته ی لینکلن در دنیای تبلیغات این است که اگر برای محصول خودهیاهو به راه نیندازید ، نه تنها شانس موفقیت را از دست می دهید ، بلکه خیلی زود هم شکست می خورید .

چه چیزی باعث می شود که تبلیغات موثر واقع شود.