معرفی بلک چین و روش های استخراج

طی 12 ماه گذشته، شاهد طیف وسیعی از ثبت اختراع برنامه های کاربردی بودیم که بر ارز رمزی یا بلاک چین  متمرکز شده اند، برخی از شرکت های برجسته مانند بانک غول پیکر آمریکا و FICO غول امتیازات اعتباری نیز در این طیف دیده می شوند.
به طور خلاصه، جریان ثبت اختراعات در سال گذشته نشان می دهد که برخی از این شرکت های بزرگ به طور جدی مشغول تغییر عملکرد خود با استفاده از فنآوری هستند یا حداقل از آن به عنوان پایه ای برای مالکیت معنوی جدید بهره می گیرند.
در ادامه ، نگاهی خواهیم داشت به  برخی از کاربرد های قابل توجه (و مطرح) فن آوری در سال گذشته ، از بلاک چینی قابل بازنویسی جنجال برانگیز تا سیستم پیشنهادی بانک مرکزی آمریکا برای مبادله ارز رمزی.
مبادلات BofA(بانک مرکزی آمریکا)
این شاید یک جایزه غیر منتظره ثبت اختراع برای یکی از بهترین بانک های ایالات متحده بود.
به دنبال پیگیری های انجام شده از سال 2014، اوایل ماه جاری منتشر شد که بانک مرکزی آمریکا  ثبت اختراع برای مبادله ارز رمزی را پیشنهاد کرده است، اگر این امر به طور کامل تحقق یابد، کاربران قادر خواهند بود پول کاغذی رایج را به ارز رمزی تبدیل کنند و به دنبال آن، همان طور که در گزارش تصریح شده است،  می توانند آن را به هر نوع  ارز رمزی دیگری که مایل باشند، تبدیل کنند.
مبادله ، مانند یک فروشگاه موقت برای هر نوع ارز ، از سه نوع حساب متمایز استفاده می کند، با اولین حساب، ارز کاربر را نگه میدارد، دومین حساب برای نگه داشتن یک نوع ارز رمزی است و سومین حساب ارز دیگر را نگه میدارد.
در حالی که واضح است بانک مرکزی آمریکا تمایلی به راه اندازی ارز رمزی مخصوص به خود، در آینده نزدیک ندارد، اما ثبت درخواست و پیگیری های انجام شده در سال گذشته، نشان می دهد که انواع برنامه های کاربردی در حوزه مالی توسط این بانک در دست بررسی است.
در آینده ای فرضی که در آن ارزهای رمزی  به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، ایده استفاده از شعب بانک محلی برای جا به جایی ارزهای رمزی، چندان دور از ذهن نیست.
بلاک چین قابل ویرایش
شرکت اکسنچر  در سال جاری یک حق اختراع برای بلاک چین قابل ویرایش ثبت کرد ، مفهومی که عده ای از آن استقبال کردند و در مقابل از سوی عده ای نیز شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت.
ایده این است که طرف های مجاز که در یک لیست طبقه بندی شده اند ، تحت شرایط خاص، می توانند داده های اضافه شده را تغییر دهند، که می تواند منجر به تغییر یا تقلب شود. طرفداران این ایده معتقدند که استفاده از آن موجب بالا رفتن قدرت کنترل می شود و به کمک آن زمانی که افراد غیر مجاز، داده ها و مبادلاتی را وارد می کنند، می توان دفاتر را پاک کرد.
با این حال منتقدان این ایده را بحث برانگیز می دانند و معتقدند این مفهوم در رویارویی با بیت کوین، سیاست درهای باز است، که در آن هر طرف مبادله می تواند یک بار را دانلود کند، مبادلات را منتشر کند و داده های خود را در بلاک چین اضافه کند.
در نهایت، ثبت اختراع بلاک چین قابل ویرایش، احتمالا انعکاس دیدگاه های مختلفی خواهد بود که امروزه در این صنعت دیده می شود، و همچنین شیوه های مختلف استفاده و اصلاح تکنولوژی را که توسط کاربران فضای مجازی به کار می رود، نمایان می کند.