معرفی و آشنایی با بیت کوین

می توان گفت که  سال 2017 سال سرنوشت سازی در تاریخ بیت کویین به حساب می آید. تقریبا هر معیار پذیرفته شده ای از جمله کاربران بورس،  دانلود کیف پول، گفتگوهای رسانه های اجتماعی، کلمات جستجو شده در  گوگل، حجم معاملات، تعداد معاملات در روز و غیره ، علائمی از رشد پیوسته آن را نشان میدهد .
قیمت با این معیارها دست به دست شده است و نسبت به زمان های دیگر، افراد بیشتری از بیت کوین استفاده می کنند.
این شرایط سبب شده است که  بسیاری از سیستم عامل های های تجاری تلاش کنند که  هفت روز هفته به صورت بیست و چهار ساعته، آنلاین بمانند. حتی وب سایت CBOE(هیئت مدیره بورس شیکاگو) نیز  به دلیل راه اندازی بازار معاملات آتی بیت کوین، دچار نقص شد.) در اکثر موارد، این قطع شدن ها به دلیل نقص فنی سیستم (DDOS) نیست، بلکه علت آن ترافیک بالای کاربران است.
با توجه به این استقبال ، بازارهای معاملات آتی به طور موثری بیت کوین  را به بازار های کنترل شده سنتی تزریق می کنند و قانونی بودن خود را برای کسانی که به آن مشکوک هستند یا هنوز معتقدند که تقلب است، اثبات میکنند. با این وجود برخی از طرفداران بیت کوین با مهر تایید  وال استریت، آن را پذیرفتند.
در تاریخ 10 مارس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یا همان SEC به بهانه ماهیت غیر نقدی و غیر قابل کنترل بودن بازارهای بیت کوین،  درخواست  صرافی Bats BZX را برای ایجاد صندوق سرمایه گذاری EFT بیت کوین رد کرد . ETFها یا همان Exchange Traded Fund صندوق های سرمایه گذاری هستند که توسط افراد متخصص مدیریت می شود و وجوهی را که سرمایه گذاران در اختیارشان قرار می دهند در سبد متنوعی از سهام و اوراق بهادار مختلف سرمایه گذاری می کنند. این تصمیم پایانی بود بر تلاش سه ساله سرمایه گذارانی به نام کامرون و تایلر وینکلووس، دو برادری که مدت ها تلاش می کردند چنین محصولی را به بازار عرضه کنند.
بیت کوین  در طول تاریخ حیات خود  با چالش های نظارتی بسیاری مواجه شده است، مهمترین این چالش ها از این قرار است : عدم پذیرش EFT، توقف معاملاتی که هزینه تراکنش نداشتند از طرف مسئولین تنظیم بازار چین و در نهایت مسدود شدن همه تبادلات.
با این حال، نه ماه پس از توسعه بیت کوین، سرمایه گذاری در آن از 20 میلیارد دلار به بیش از 300 میلیارد دلار افزایش یافت.
بازارهای معاملات آتی نشان داده اند که سرمایه گذاران مایلند بدون خواباندن دارایی های پایه ای خود ، از طریق روشی نظارت شده به بیت کویین دست پیدا کنند. برای یک سرمایه گذار متوسط، نگهداری بیت کوین ریسک بالایی دارد برای اینکه این ریسک از نظر اقتصادی منطقی باشد، باید در مقابل آن مزایای قابل توجهی به دست آید.
اما، صرفنظر از افزایش قیمت و ایجاد پوشش رسانه ای، بازار معاملات آتی، اثرات عمیقی بر بیت کوین خواهد داشت.