لیوان کاغذی

استروک لیوان کاغذی

یکی از مواد اولیه لیوان کاغذی ,کاغذی با ابعادی متفاوت می باشد که نام آن استروک می باشد.

استروک در واقع پر هزینه ترین ماده اولیه در تولید لیوان کاغذی می باشد.

استروک تشکیل شده است از دوقسمت: یکی به نام کاغذ و دیگری به نام پلی اتیلن

در شکل زیر یک استروک لیوان کاغذی از طرف سفید آن نمایش داده شده است که شماره 1 نشان دهنده کاغذ اصلی می باشد و شماره 2 نشان دهنده پلی اتیلن می باشد.


   در واقع پلی اتیلن را برای این بر روی استروک می زند که زمانی که مایعات از قبیل چای یا قهوه و یا... داخل لیوان ریخته شد, پلی اتیلن موجود در لیوان مانع نفوذ آبه به کاغذ لیوان شود.

حال تعدادی از استروک ها دارای طرح آماده می باشند و تعدادی به صورت اختصاصی طراحی می شوند.

شکل زیر استروک مربوط به لیوان کاغذی را در طرح عمومی نشان می دهد.این تنها تعداد محدودی از طرح ها است.طرح های بسیار دیگری نیز با طرح قهوه, نسکافه,کودکانه و... موجود می باشد:



دقت کنید شما می توانید هر طرحی که مایل باشید روی استروک لیوان کاغذی بزنید.مانند اینها.حتی تعداد طرح ها را زیاد کنید.

به طور کلی استروک دارای دو طرف هست. در طرف سفید استروک لیوان کاغذی چای و مایعات ریخته می شود و در طرف دیگر تبلیغات می شود.

البته دقت شود این استروک بعد از وارد شدن در دستگاه ساخت لیوان کاغذی به لیوان تبدیل می شود.البته گفتی باشد که استروک لیوان کاغذی چیزی بین 70 تا 80 درصد قیمت تمام شده لیوان را تشکیل می دهد.

استروک ها در گراماژهای مختلف هستند(یعنی وزن هر عدد استروک به همراه پلی اتیلن آن)

گراماژ 218 گرم برای تولید لیوان 225 سی سی مناسب می باشد که از این بین 200 گرم سهم کاغذ استروک و 18 گرم سهم پلی اتیلن هر عدد استروک می شود.استروک ها کره ای , چینی و ... می باشد.غالبا سفیدی استروک های کره بسیار بالاتر می باشد.

شاید طرح های کودکانه را شما بیشتر دوست داشته باشید. طرح های کودکانه و طرح های قهوه و چای معمولا جزو استروک ها و لیوان های کاغذی خوش فروش هستند.طرح هاس استروک با طرح سندرلا, پلنگ صورتی و  ...در زیر وجود دارند:

استروک لیوان کاغذی با طرح باربی


استروک لیوان کاغذی با طرح سیندرلا


نکته مهم:

حتما قبل از خرید استروک به خط تیغ دستگاه خودتان و نحوه برش استروک توجه کنید تا دچار مشکل نشوید.