افزایش توان سرمایه گذاری

 

عموما تنظیم امور مالی در درون خانه، به عهده خانم ها است. هزینه های خوردوخوراک و پوشاک. پرداخت قبوض. خرید وسایل خانگی و مانند آن؛ اما مساله اینجا است که خانم ها در امر سرمایه گذاری بسیار محتاط هستند.

پژوهشگران اعتقاد دارند که ریشه اصلی ترس خانم ها درزمینه سرمایه گذاری، عدم اعتمادبه نفس کافی است. بر اساس یک تحقیق آماری در آمریکا، تنها ۱۳ درصد زنان آمریکایی مایل به شروع یک فعالیت سرمایه گذارانه هستند. حدود ۷۰ درصد زنان آمریکایی نیز، پس انداز را به سرمایه گذاری ترجیح می دهند. ریشه این محافظه کاری اقتصادی چیست؟ البته در جهان امروز سرمایه گذاری ترس های خاص خویش را دارد و این ربطی به مرد و زن بودن ندارد؛ اما مقایسه آمارها نشان می دهد که خانم ها باید فکری جدی برای مقابله با ترس های مالی خود کنند. در ادامه به راهکارهایی اشاره می کنیم که به خانم ها کمک می کند تا اعتمادبه نفس خود را درزمینه سرمایه گذاری به دست آورند.

 

 

گام های کوچک بردارید

مهم ترین نکته برای تقویت اعتمادبه نفس، این است که برای شروع به سرمایه گذاری لازم نیست که شما همه چیز را درباره آن بدانید. صرف آغاز یک فعالیت سرمایه گذارانه واجد ارزش است. این مساله صرفا جنبه اقتصادی ندارد؛ بلکه شروع چنین فعالیت هایی می تواند باعث تقویت حس خلاقیت نیز شود. البته اگر بتوانید فردی مانند خود را پیدا کنید که درزمینه سرمایه گذاری دچار هراس است، این امر می تواند به هردوی شما کمک کند تا بهتر بر ترس هایتان غلبه کنید. برای شروع کار، در ماه اول مبلغ کمی برای مثال ۵۰ یا ۱۰۰ هزار تومان را در بانک بگذارید.

بانک به مثابه سیستم خودکار سرمایه گذاری است. به طورکلی سرمایه گذاری در بانک ها که اکنون خدمات متعدد و گسترده ای ارائه می دهند می تواند راه شروع مناسبی برای یادگیری سروکله زدن با مسائل مالی باشد. برای بهتر انجام دادن این کار، باید تحقیقات کافی و مناسبی درباره انواع سپرده ها و سودهای آنها انجام دهید.

 

 

آموزش را فراموش نکنید

خواندن کتاب هایی که درباره مسائل اقتصادی و مالی هستند، می تواند گام موثری در این مسیر باشد. البته برخی سمینارها و جلسات هم می توانند نقش مشابهی بازی کنند. آموختن، یعنی توانایی اجرای آموخته ها. محیط خانه، محل بسیار مناسبی برای محک زدن تجربیات و احیانا آزمون وخطا برای تقویت توان مالی تان است.

 

 

از اینترنت استفاده کنید

با جست وجو در اینترنت می توانید به افرادی مشابه خود برخورد کنید که توانسته اند بر ترس هایشان غلبه کرده و راه خود را در این مسیر باز کنند. فرم های اینترنتی محل بسیار مناسبی برای بهره بردن از تجربیات دیگران است. علاوه بر این، می تواند به شما برای سرمایه گذاری، ایده های تازه و جدیدی بدهد. چند سایت را انتخاب کنید و سعی کنید به صورت روزانه آنها را چک کنید و در جریان آخرین مقالات آنها باشید.

 

 

یک مشاور مالی مطمئن انتخاب کنید

مشاور مالی می تواند به شما کمک کند مسیرهای درست تری را برگزینید. فراموش نکنید که مهم ترین اصل یک سرمایه گذار موفق استفاده از تجربیات دیگران تا سر حد امکان است. از شکست در سرمایه گذاری وحشت نداشته باشید. هر سرمایه گذاری دورویه دارد: شکست و موفقیت. بسیاری از سرمایه گذاران موفق بارها شکست را آزموده اند تا توانسته اند به سود برسند؛ بنابراین از ترس شکست، کار را رها نکنید.