فضای دیجیتال و شرایط فعالیت در آن

فضای دیجیتال یا تصمیم گیری در مورد توزیع را تصمیمات مربوط به انتخاب کانال ها برای داد و ستد، تحویل  کالا و خدمات مشتریان یا چشم انداز در فضای دیجیتال در نظر می گیرند. در عین حال دیدگاه قدیمی درباره کانال های توزیع ممکن است اینترنت را فقط به عنوان یکی از کانال های متعدد دیگر در نظر بگیرد، رشد و پیچیدگی وب نیازمند طبقه بندی فراتر از کانال های آنلاین است. به عنوان مثال محصولات سونی در وب سایت خود شرکت، در وب سایت های خرده فروشی مانند آمازون و یا گرداورنده مطالب خرده فروشان مانند overstook و در وب سایت های حراج مانند eBay فروخته می شود. مانند توزیع سنتی، تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام کانال های دیجیتال برای عرضه محصولات سونی استفاده شود ، ارزیابی پوشش این شبکه ها، درگیری های بالقوه بین آنها، هزینه های مرتبط با استفاده از این کانال ها و کنترل این مسئله که ممکن است این محصولات به دست مصرف کننده نهایی نرسد و واسطه ای فروخته شود، از مسائل مربوط به فضای دیجیتال است.
چالش های جدیدی نیز در توزیع دیجیتال وجود دارد. یکی مدیریت کانال های متعدد با ساختار هزینه های مختلف است. دیگر این است که آنلاین، هزینه قیمت گذاری و ارائه همکاری تقریبا صفر است. وب سایت هایی مانند خرید گوگل یا pricegrabber بلافاصله یک جستجوی تقریبا جامع بر روی تعداد زیادی از سایت تجارت الکترونیک را ارائه می دهند تا کمترین قیمت و بهترین شرایط خرید را بدست آورند. مفهوم این است که تسهیلاتی مانند نزدیکی فیزیکی به کانال، غیرممکن است و مارک ها مجبور به تصمیم گیری های توزیع آنلاین خود هستند. استفاده روزافزون از فیس بوک روی موبایل برای خرید آنلاین پیچیدگی را بیشتر کرده است، زیرا مصرف کنندگان هم اکنون می توانند همزمان  به صورت فیزیکی در یک فروشگاه واقعی قرار گیرند و همچنین در یکی دیگر از خرده فروشان تجارت الکترونیک باشند و  قیمت بین این دو را مقایسه کنند.