تکنیک های اجرایی تبلیغات

پس از این که جاذبه ی مناسب برای تبلیغ از میان جاذبه های نختلف برگزیده شد و به عنوان مبنا و پایه ی پیام تبلیغاتی تعیین شد، گروه تبلیغاتی باید توجه خود را معطوف به چگونگی اجرای تبلیغ کند. به عبارت دیگر گروه تبلیغاتی باید بررسی کند که چگونه جاذبه ای را که برای تبلیغ در نظر گرفته است به تصویر بکشد و از چه تکنیکی برای به تصویر کشیدن آن استفاده کند. در عین حال که انتخاب جاذبه برای تبلیغ مهم است نحوه ی اجرای آن با استفاده از اکنیک های خاص نیز حایز اهمیت است. پیام تبلیغاتی یا جاذبه ی تبلیغاتی به اشکال متعددی می تواند ارایه شود.
موزیکال:
در این سبک یک یا چند نفر یا چند شخصیت کارتونی نشان داده می شود که مشغول خواند آوازی درباره ی یک کالا هستند. در بسیاری از آگهی های تبلیغغاتی در کشور ما اخیراً از این سبک استفاده می شود. در .اقع نمونه هایی از این روش در تلویزیون ایران به ویژه در سال های اخیر فراوان دیده می شود که گاهی انسان احساس می کند که گویا شرکت های تبلیغاتی غیر از این تکنیک به هیچ تکنیکی آشنایی ندارند.
ارایه تاییدیه
در این روش از یک منبع دوست داشتنی و قابل اعتمار برای تایید کالا استفاده می شود. در این خصوص هم از افراد شهیر و هم افراد غیر مشهور می توان استفاده کرد. البته بینندگان بیشتر تحت تاثیر افراد مشهور قرار می گیرند. زیرا فرد مشهور و مورد علاقه ی مردم مثلاً مایکل جردن بسکتبالیست معروف آمریکایی بیشتر توجه بینندگان را به خودجلب می کند. در کشور ایالات متحده در بیش از بیست درصد از تبلیغات تلویزیونی، افراد مشهور به چشم می خورند.
داستان گویی
تکنیک داستان گویی شبیه ساختن یک فیلم کوتاه است. با این تفاوت که داستان باید در عرض زمان کوتاهی مثلا حدود 30 ثانیه شروع شود، پی گیری گردد و به اتمام برسد. در یان تکنیک بخش گفتاری بر روی تبلیغ خوانده می شود و گوینده مشهود نیست. مثلا برای تبلیغ رنگ آمیزی دیوارها با اسپری می توان اعضای یک خانواده را نشان داد که مشغول رنگ زدن خانه بسیار بزرگ خود با رنگ وقلم مو هستند و بسیار خسته می باشند.
مستندات علمی
در این شیوه مدارک مستند یا تحقیقاتی ارایه می شود که نشان می دهد مارک های کالای موضوع آگهی تیلیغاتی  نسبت به یک مارک یا چند مارک تجاری دیگر بهتر است، یا بیشتر موردپسند واقع شده است. سالیان درازی است که خمیردندان کرست برای متقاعد کردن خریداران در این مورد که این مارک برای مقابله با پوسیدگی دندان بهتر از مارک های مشابه است، از مدارک و مستندات علمی استفاده می کند.
شایستگی فنی
در این شیوه توانایی های فنی شرکت در تولید کالا ارایه می شود. مثلا شرکت گالر درباره سالیان دراز تجربه شرکت در ساخت عصاره ی انگور سخن می گوید.
در تبلیغات، استفاده از تکنیک « شایستگی فنی» اغلب در مورد لوازم برقی به کار گرفته می شود. در این زمینه می توان به تبلیغ جاروبرقی ناسیونال اشاره کرد . از آن جا که بر طبق اظهار تبلیغ، محصول مشترک بین ایران و ژاپن است سازندگان این تبلیغ از دو فرد، یکی ایرانی و دیگری ژاپنی، استفاده کرده اند. گفتنی است که فرد ژاپنی به زبان فارسی صحبت می کند و لهجه ی او مانند کسانی است که زبان فارسی را تازه یاد گرفته اند و تسلط کافی بر آن ندارد.