اهداف یا رسالت تبلیغاتی خواسته های مشخصی هستند که ازماموریت و بررسی محیطی ناشی می شوند ، در مورداهداف بیان این نکته ضروری است که چون زمان و منابع محدوداست اهداف تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد، در این زمینه بایداثربخشی تبلیغات و سهم بازار یا سایر اهداف باید به طور کامل روشن باشد .
به طو رکلی اهداف کلی تبلیغات از جمله تبلیغات اینترنتی را می توان در موارد زیر خلاصه کرد که هرکدام در جا و نوع خود ویزگی خاصی دارد که به تبلیغ وکمک بسزایی می نماید .
- اهداف اطلاع رسانی
- آگاه کردن مشتری ازمحصول جدید
- پیشنهاداستفاده جدیدازمحصول وآگاه کردن بازارازتغییرقیمت
- آگاه کردن مشتری ازقیمت های جدید محصول
- آگاهی به مشتری دربازه طرز کار محصول
- توصیف وتشریح خدمات موجودبرای محصول
- تصحیح برداشت های غلط مشتریان
- کاهش ترس مشتریان
- ایجاد تصویرمناسب برای شرکت ارائه دهنده کالا
- اهداف ترغیب مشتریان
- تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات
- تغییر و تصحیح ادراک مشتری نسبت به ویژه گی های محصول
- تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیمات فوری در خرید محصول
- تشویق مشتری برای برقراری تماس تلفنی با بخش فروش و بازاریابی شرکت
- یادآوری به مشتری نسبت به نیازهای آتی به محصول تبلیغ شده
- یادآوری به مشتری برای مکان خرید محصول
- حفظ ونگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری
بطور کلی اهداف تبلیغات را می توان شناساندن و ایجاد ذهنیت یک مشتری نسبت به یک کالا و یا خدمات مورد نیاز وی می باشد .