آپارتمان پیش خرید کنیم؟

این روزها که زمزمه‌های متفاوتی از نوسانات قیمت خرید و فروش خانه طی چند ماه آینده‌، شنیده می‌شود، بسیاری از بنگاهداران و سازندگان در تهران، به خریداران توصیه می‌کنند که از یک سو در خرید تعجیل و از سوی دیگر به جای خرید نقدی‌، پیش خرید کنند.

به گزارش دنیای اقتصاد‌، به تازگی آگهی‌های پیش‌فروش آپارتمان در روزنامه‌های کثیرالانتشار رو به کاهش است که این خود دلیلی بر تصميم برخي سازنده‌ها به منتفي كردن پيش‌فروش براي اطلاع‌ از آينده قيمت مسكن است.

مشاوران املاک نیز با استناد بر همین رویه‌، پیش‌بینی می‌کنند که طی 3 ماه آینده، پيش‌فروش مسکن کاهش یابد و مالکان برای فروش املاک خود اندکی درنگ کنند.

واحدی، یکی از مشاورانی که قصد پیش فروش آپارتمانی را در محدوده زعفرانیه دارد، به دنیای اقتصاد گفت: در حال حاضر تمایل سازنده‌ها و مالکان برای فروش رو به کاهش است. بنابراین آن دسته از افرادی که قصد پيش‌خرید دارند باید کمی ‌تعجیل کنند.

وی که آپارتمان 200 متری را در زعفرانيه متری 5 میلیون تومان یعنی يك میلیون تومان کمتر از قیمت املاک آماده تحویل، برای پیش فروش پیشنهاد داده است، در تحلیل آینده بازار مسکن می‌گوید: تا 3 ماه آینده 3 عامل موجب تغيير قیمت آپارتمان خواهد شد.

قشقایی، احتمال تغيير قیمت در ماه‌های آینده را تایید کرد و به «دنیای‌اقتصاد» گفت: شرایط فعلی بهترین موقعیت برای خرید ملک است و آن دسته از افرادی که میل به خرید و فروش دارند یا پول کافی برای خرید آپارتمان آماده ندارند، بهتر است به سمت پیش‌خرید آپارتمان بروند.