پکیج شوفاژ

پکیج شوفاژ چیست؟
پکيج ديواري، که فقط نوع فن دار آن از نظراستانداردهاي معتبر دنيا تاييد مي گردد، علاوه بر تامين گرمايش داخل خانه يا محلتجاري، از طريق رادياتور يا فن کوئل يا گرمايش از کف، آب گرم بهداشتي را نيز بصورتفوري در اختيار مصرف کننده قرار مي دهد. همچنين ترکيب اين دستگاه با کولر گازي ازطريق يک کويل آب گرم، مي تواند علاوه بر صرفه جويي در مصرف انرژي، گرمايش مطبوع ترو ارزانتري را براي مصرف کننده مهيا سازد.
استفاده از دودکش مخصوص، کواکسيال (دوجداره) در هنگام نصب پکيج ديواري، اين امکان را فراهم مي نمايد که علاوه بر خروجدود ناشي از کار کرد دستگاه به محيط خارج، هواي مصرفي مورد نياز دستگاه نيز ازمحيط خارج تامين مي گردد و در نتيجه ايمني کاملي براي مصرف کننده فراهم مي گردد.

انواع پکيج شوفاژ
1.زميني
2.ديواي
3.دودکشدار
4.فن دار

مواردي که بايد قبلاز خريد و يا در حين نصب پکيج ديواري به آنها توجه شود
1. فشار آب شهر در محل نصبپکيج ديواري مي بايد حد اقل 1 و حد اکثر 3?5 اتمسفر باشد.
2. در صورتيکه بخشي ازمسير دودکش پکيج ديواري، بصورت افقي(بيش از 30 سانتي متر) باشد، استفاده از پکيجهاي فن دار الزامي است.
3. در صورتيکه محل نصبپکيج ديواري گازسوز در بالکن يا فضاي باز مي باشد، بايد از وزش مستقيم باد ياجريان تند هوا محفوظ شده باشد.
4. با توجه به هد پمپ سيرکولاتور در دستگاههاي پکيج گرمايشي، حد اکثر طول لوله کشي افقي آب براي رادياتورهاي شوفاژ حدود 35 متر مي باشد.
ظرفيت حرارتي پکيج هاي ديواري و زميني باقدرتي از 20000 تا 50000 وات بر ساعت ساخته ميشوند و آنها را مناسب براي واحد هايمسکوني از 60 تا 350 متر مربع با ظرفيت هاي 20 تا 35 هزار وات بر ساعت در نظرميگيرند.
در محل هايي که ارتفاع از سطح دريا بيشترباشد به ازء هر 600 متر ارتفاع اضافي 30% از ظرفيت حرارتي ناشي از احتراق کاستهميشود و در نتيجه کليه ي دستگاهاي احتراقي داراي ظرفيت خروجي کمتري خواهند بود.

علل استفاده پكيج؟

اولا به دلیل داشتن ترموستات از تغییرات ناگهانی دمای آب زمانی که درحمام هستید جلوگیری می کند.

ثانیا اگر شما فضای کافی در پشت بام برای نصب تجهیزات مختلف ندارید پکیجبویلر برای شما بهترین انتخاب است می توانید درون آشپزخانه نیزنصب کنید.

ثالثا اگر شما می خواهید سیستم گرمایشی خود را به روز کنید می توانیداز این روش که نصب راحتی هم دارد بهره گیرید.

كاركرد پكيج

اگر درجه حرارت خانه از حد تعیین شده پایین تر آید ترموستات سیگنالیبه دیگ ارسال کرده تا آب را برای حرارت مرکزی و رادیاتور گرم کند. در مقابل هر زمان هم اتاق به بالاترین دمای مطلوب رسید فرمان خاموش شدن مشعل دیگ ارسال می گردد.

در آب گرم مصرفی هم به این صورت است که هر زمان کسی شیر آب داغ را بازکرد آب درون بویلر داغ شده و وارد شیر مربوطه می گردد. شیرهایکنترلی در خلاف جهت هم کار می کنند به این ترتیب که آب گرم را یاوارد حرارت مرکزی یا وارد شیر آب گرم می کنند ولی این دو کار را به طور همزمانانجام نمی دهد. پکیج بویلرها نیاز به فشار کافی برای انتقال آب دارند، در صورت پایین بودن فشار آب قطره قطره بهمصرف کننده می رسد.

معرفی و کاربرد

پكيج تهويه مطبوعبي نياز از سيستم موتور خانه مركزي جهت تامين هواي گرم زمستاني ، هواي خنكتابستاني و آبگرم مصرفي در تمام فصول طراحي وساخته شده است ، پكيج تهويه مطبوع ، هوايگرم زمستاني وهواي خنك تابستاني را بطور يكنواخت از طريق كانال كولر در داخلساختمان و از طريق سيستم شوفاژ در داخل حمام توزيع مي نمايد.

مزیتها و قابلیت ها

• كاركرد ايمن، مطمئن و آرام

• تامين گرمايش مطبوع از طريق عبور آب گرماز مبدل حرارتي

• تامين هواي خنك مرطوب در تابستان

• تامين آب گرم مصرفي فراوان در تمام فصول

• مجهز به سيستم كنترل فشار ودما

• قابليت استفاده از ترموستات محيطي

• مجهز به فيلتر تصفيه هوا

• سهولت در نصب و راه اندازي ، سرويس ونگهداري

• استقلال هر واحد مسكوني در تامين گرمايش ،سرمايش و آبگرم مصرفي

• صرفه جويي در مصرف سوخت و انرژي

• ايجاد شرايط مطلوب و بهداشتي

• سرعت عمل در گرمايش محيط

• مجهز به فن سانتريفوژ داراي سيستم كنترلسرعت پيوسته و فشار استاتيك بالا

• سرويس ونگهداري آسان با حذف تسمه و پولي

نحوه عملکرد

• الف ) زمستان : آب شوفاژ كه داخل مبدل حرارتي گاز به آب گرم شده بهسمت رادياتور روي قسمت كولر هدايت مي گردد و با روشن شدن فن هواي گرم به داخلساختمان دميده مي شود ، به محض باز شدن آب مصرفي ، آب شوفاژ به مبدل حرارتي آب بهآب جهت گرم كردن آب مصرفي هدايت مي گردد و با سرد شدن آب داخل رادياتور كولر ، فنخاموش مي گردد.

• ب ) تابستان : به محض باز شدن آب مصرفي ،برنر وپمپ روشن و آب شوفاژ به مبدل آب به آب جهت گرم كردن آب مصرفي هدايت مي گرددو با بستن آب مصرفي ، پمپ و برنر خاموش مي گردد . هواي سرد نيز توسط كولر تهويهمطبوع تامين مي گردد