دزدگیر لباس

حتما تا به حال این اتفاق برای شما افتاده که وارد یه فروشگاهی از جمله فروشگا های عرضه پوشاک بشوید و متوجه بشوید بر روی هرکدام از اجناس مغازه یه دکمه مشکی رنگ که اندازه آن نسبتا هم بزرگ هست نصب شده است.

در ابتداممکن است که فکر کنید این یه مد جدید هست و یا مثل بعضی دیگر بی توجه از کنارآن بگذرید و یا مثل بعضی دیگر تا از ماهیت آن با خبر نشوید دست بردار نباشیدحال اگر شما بی توجه از کنار آن عبور کردید و یا این که خواستید از ماهیت ان باخبر شوید ولی موفق نشدید به مطالب زیر با دقت توجه کنید.



این دکمه های مشکی دزد گیر هستند به این صورت که این دکمه ها را به اجناس وصل می کنند و در خروجی فروشگاه یک انتن مخصوص قرار می دهند .

برای دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید .....................


متصل کردن این دکمه ها به اجناس خیلی راحت است،این دکمه ها از ۲ قسمت تشکیل شده است یک قسمت از آن متصل به سوزن است و قسمت دیگر ان را مادگی سوزن تشکیل می دهد و زمانی که سوزن داخل مادگی قرار گرفته با دست به راحتی نمی توان آن را از مادگی بیرون اورد حتی با کمک پیچ گوشتی و …
در عکس زیر نمونه ای از این دزدگیر مشاهده می کنید.


اما سوزن این دزدگیر داخل مادگی قرار نگرفته است .همانطور که میبینید سوزن به قسمت بالایی متصل است و مادگی سوزن در قسمت پایینی  دزدگیر قرار دارد که اگر سوزن را داخل مادگی کنید  دزدگیر قفل شده و دیگر ازاد نمی شود
حال اگر مشتری جنس مورد نظرش را انتخاب کرد ،باید  دزدگیر ازاد شود که برای این کار از یک آهنربا بسیار بسیار قوی استفاده کرد که از حالا خیالتان را راحت کنم که این اهنربا در بازار وجود ندارد و فقط شرکت مربوطه ان را دارد و قیمت ان هم در حدود ۱۵۰ هزار تومان می باشد و هیچ وقت این شرکت ها اهنربا را به صورت تک نمی فروشند در عکس زیر این اهنربا را می بینید.


حال برای جدا کردن  دزدگیر به این صورت عمل می کنند که اهنربا را در پشت قسمتی که مادگی سوزن قرار دارد می چسبانند و این اهنربا انقدر قدرت دارد که ضامن را به راحتی آزاد می کند و به راحتی سوزن از مادگی جدا می شود.


حال این دزدگیر را جنس مورد نظر جدا شده و مشتری می تواند ان را بدون هیچ گونه مشکل بیرون ببرد

در صورتی که این دزدگیر جدا نشود و کسی ان را بخواهد از مغازه بیرون ببرد زمانی که به انتن مخصوص که نزدیک درب خروج قرار دارد نزدیک شود دستگاه شروع به اژیر زدن می کند که صاحب مغازه متوجه می شود جنسی بدون اجازه می خواهد از مغازه خارج شود که سریع باید اقدام کند.

الان برای اکثر خوانندگان سوال پیش می اید که این دزدگیر از چه چیز هایی تشکیل شده و اکثرا هم فکر می کنند یک مدار پیشرفته در داخل این دزدگیر قرار دارد ولی باید بگویم مدار داخلی ان خیلی پیچیده نیست و اگر شما رشته الکترونیک باشید و سال سوم را هم پشت سر گذاشته باشید به راحتی می توانید از ماهیت داخلی ان با خبر شوید.

دستگاه داخلی این دکمه ها از یک فیلتر تشکیل شده است که همان طور که می دانید ما چند نوع فیلتر داریم.

پایین گذر ، بالا گذر ، میان گذر و میان نگذر

در مورد این نوع فیلتر ها باید بگم که فیلتر پایین گذر فرکانس های پایین راز خود عبور می دهد و فیلتر بالا گذر فرکانس های بالا و فیلتر میان گذر فرکانس های میانی را عبور می دهد و میان نگذر بالعکس اگر شما به اسلوسکوپ دسترسی داشته باشید و فرکانس های عبوری از یک فیلتر را بر روی کاغذ لگاریتمی رسم نمائید متوجه نوع فیلتر می شوید.

نحوه عملکرد دستگاه بدین صورت می باشد که در مکان ورودی به فروشگاه به اصطلاح یک گارد نصب می کنند و این گارد یه میدان مغناطیسی به وجود می آورد حال اگر درصورت فراموش کردن فروشنده مغازه دکمه مذکور از اجناس جدا نشود و شما از گارد عبور کنید گارد شروع به آژیر کشیدن می کند وان هم به این دلیل است که فیلتر تعبیه شده در دکمه میدان مغناطیسی گارد را مختل می کند و باعث آزیر کشیدن گارد می شود اما همین مسئله ساده باعث شده تا این دستگاه ها با نام این که از آمریکا وارد می شوند با قیمت بالای ۲ میلیون تومان به فروش برسد .


خوب هر دستگاهی که به دست انسان ساخته می شود ممکن است دارای نقص هایی باشد خود من چند راه برای گول زدن گارد پیدا کرده ام که با عبور دکمه ها از گارد ، گارد به اصطلاح هنگ می کنه و آژیر نمی کشه و این نکته را هم باید بگم در بعضی موارد افرادی که موبایل همراه خود دارند در بعضی از مواقع به دلیل سیم پیچ های به کار رفته در موبایل آژیر گارد صدا می کنه که این خود باعث شرمندگی ما می شود چون باید طرف را یه وارسی بکنیم اما خدا را شکر این مشکل یک بار بیشتر اتفاق نیفتاد.