اطلاعات عمومی درباره تلویزیون شهری LED

دیودهای قرمز ، سبز و آبی :

یک دیود ساطع نور (LED) یک دستگاه نیمه هادی است. شما می توانید آن را به عنوان یک دستگاه الکترونیکی درنظر بگیرید که اجازه می دهد جریان در یک جهت حرکت کند. وقتی جریان الکتریسیته از ان می گذرد ، دیود روشن می شود.رنگ های قرمز ،سبز و آبی رنگ های متداول هستند و رنگ زرد نیز به عنوان محصول جدید اضافه شده است که در حال حاضر برای دات پیچ بیست مقدور می باشد.

پیکسل و ماژول :

یک پیکسل یک نقطه نور و کوچکترین عنصر از یک صفحه نمایش LED است. صفحه نمایش ، مجموعه ای از پیکسل ها ساخته شده است. پیکسل ها قادر به نمایش دادن اسناد ، گرافیک ها ، عکس ها ، فیلم ها ، انیمیشن ها و پخش زنده تلویزیونی و ...می باشد. دات پیچ اصطلاحی برای تعیین وضوح صفحه نمایش LED است. به فاصله بین مرکز دو پیکسل مجاورگویند ، و در واحد میلی متر گزارش می شود.وضوح تصویر بالاتر با دات پیچ کمتر و وضوح تصویر کمتر با دات پیچ بالاتر صورت می گیرد. برای مثال کیفیت تصویر دات پیچ ده در تلویزیون های شهری بسیار بالاتر از دات پیچ بیست می باشد.

پیکسل مجازی و واقعی :

بعضی از دات پیچ ها به لحاظ ساختار دارای دو مدل هستند. برای مثال دات پیچ شانزده واقعی و دات پیچ شانزده مجازی.تعداد پیکسل مجازی به لحاظ نظری، 4 برابر بیشتر از پیکسل LED واقعی است. ولی در واقع، کیفیت پیکسل های مجازی چهار برابر بهتر نیست. و تنها خیلی بهتراز حالت پیکسل واقعی است، اما نه اینکه واقعا بتواند، چهار برابر بهتر باشد. زمانی که شما تلویزیون شهری را برای بیش از 640*480 پیکسل استفاده می کنید، اگر شما قصد استفاده از کل صفحه نمایش LED را برای نمایش محتوای یک تبلیغ دارید ، در واقع شما نیاز ندارید که پیکسل مجازی استفاده کنید ، اما اگر شما قصد دارید که صفحه نمایش LED بزرگ را به بخش های کوچک تقسیم کنید و چندین تبلیغ را یکجا نمایش دهید، پیکسل های مجازی نیاز است که هم بسیار ضروری و هم بسیار مفید ، برای شما هستند تا به کیفیت مطلوب دست یابید.

 

درخشندگی تصویر (برایتنس) :

چگونه درخشندگی تصویر (برایتنس) اندازه گیری می شود و اهمیت آن در چیست ؟

NIT یک واحد مستقل برای اندازه گیری درخشندگی است. به خوبی می دانیم که :

NIT = meter-lamberts = candela per square meter (cd/m2)

درطول شب، به طور کلی، نمایشگرهای LED همیشه قابل خواندن هستند و با وضوح بالا نمایش داده می شوند ، اگر دارای درخشندگی مناسب باشند.

فاصله دید :

بهترین فاصله دید کدام است ؟ و چگونه محاسبه می شود ؟

بهترین فاصله دید برای تلویزیون های شهری بستگی به چشم بیننده دارد ، مثلا برای دات ده معمولا این فاصله پنج متر مربع و برای دات بیست ، این فاصله ده متر مربع می باشد. که البته بستگی به مساحت تلویزیون شهری نیز دارد. البته بسته به نوع تلویزیون که مناسب فضای داخل سالن یا فضای خارج سالن باشد نیز این فاصله متفاوت است .

بسته بندی :

برای بسته بندی تلویزیون شهری از چه نوع بسته بندی استفاده کنیم ؟ بسته بندی چوبیب و یا بسته بندی آلومینیومی ؟

اگر تلویزیون شهری را با هواپیما جابه جا می کنید ، مسلما نیاز به پک های الومینیومی دارید، هم برای محافظت از تلویزیون و هم برای سهولت در حمل و نقل و جابه جایی کالا. و اگر تلویزیون شهری را با کشتی جابه جا می کنید ، پک های چوبی کفایت می کنند. که البته قیمت ارزانتر بسته بندی چوبی ، رغبت ما را در خرید آن بیشتر می کند. 

منبع: http://www.jcitytv.com/