چگونه ویدئوهای MKV را به MP4 تبدیل کنیم؟

 امروز در اين مقاله قصد داريم تا به شما دوستان آموزش دهيم که چگونه به شما آموزش دهيم که چگونه ويدئوهاي MKV را به MP4 تبديل کنيم که مي تواند براي شما دوستان کاربردي باشد.

 
تبديل ويدئوهاي MKV به MP4
احتمالا شما خيلي از ويدئوهاي HD را با پسوند MKV مشاهده کرده ايد که خيلي از سيستم ها اين پسوند را قادر به نمايش نيستند. حالا شما به جاي اينکه به دنبال دستگاهي براي اجراي اين پسوندها باشيد ، چرا آن ها را تبديل به پسوندهاي ديگر نکنيد؟ خب دو راه براي تبديل ويدئوهاي MKV به MP4 وجود دارد که به معرفي آنها به شما خواهيم پرداخت.
 
اصولا فايل هاي ويدئويي که ما امروزه از سايت هاي مختلف دانلود مي کنيم اکثرا با پسوند MKV دانلود مي شوند و مشکلي که اين فايل ها دارا هستند اين است که خيلي از دستگاه قابليت اجراي آنها را ندارد. حالا به شما آموزش خواهيم داد که چگونه اين فايل ها را تبديل کنيد.
 
تبديل از طريق برنامه VLC
شما احتمالا از نام برنامه VLC را شنيده ايد و شايد هم در سيستم شما اين برنامه نصب شده باشد. اين برنامه مي تواند هر فرمت ويدئويي را اجرا کند. شما مي توانيد با استفاده از اين برنامه حتي اين ويدئوها را به فرمت MP4 تبديل کنيد. حالا اين کار را در ادامه به شما آموزش خواهيم داد:
 
قدم اول:
اول از همه بايد برنامه VLC را از طريق سايت رسمي يا سايت هاي متفرقه دانلود کنيد. زيرا شما براي تبديل ويدئوها به آن نياز داريد.
 
قدم دوم :
حالا برنامه را باز مي کنيد و بعد از روي نوار بالاي برنامه روي گزينه Media کليک مي کنيد و بعد گزينه ي Convert/Save را انتخاب مي کنيد. تبديل ويدئوهاي MKV به MP4
 
قدم سوم :
 
حالا روي گزينه Add کليک مي کنيد و بعد فايل مورد نظر خود را انتخاب مي کنيد. زماني که فايل خود را کليک مي کنيد و بعد حالا گزينه Convert/save را انتخاب مي کنيد.
 
قدم چهارم :
حالا در اين قسمت فرمت مورد نظر ويدئو خود را انتخاب مي کنيد. به شما پيشنهاد مي کنيم که فرمت H.264 + Mp3 ( MP4) انتخاب کنيد. بعد از اين کار فايل شما آماده تبديل شدن است.
 
قدم پنجم :
در اين قسمت مقصد فايل تبديل شده خود را تعيين کرده و بعد گزينه Start را انتخاب مي کنيد. زمان تبديل فايل بستگي مسائل مختلفي دارد و وقتي فايل شما به اتمام برسد مي توانيد فايل MKV قديمي را از روي سيستم خود پاک کنيد.
 
نظر شما در مورد اين ترفند چيست؟
 
منتظر نظرات شما دوستان در بخش کامنت ها هستيم.